2019-06-03

Iveco Daily 2019 zaprezentowano w parku przemysłowym CNH w Turynie we Włoszech, ale nie jest to całkowicie nowa generacja, a ra-czej większa modernizacja.

Najnowsza wersja Daily 2019 dalej produkowana będzie w zakładach Iveco w Suzzara we Włoszech oraz w hiszpańskiej fabryce w Valladolid.

Daily 2019 – gama silnikowa

Iveco Daily 2019 tak jak dotychczas oferowane będzie z dopuszczal-ną masą całkowitą od 3 do 7,2 tony. Klienci będą także mogli zamó-wić wersje z pojedynczymi lub bliźniaczymi kołami na tylnej osi.

Na zdjęciu nowe Daily Furgon.

Według oficjalnych informacji gama silnikowa składać się ma ze znanego już turbodiesla o pojemności 2.3 oraz 3.0 litra, które spełniać będą normę emisji spalin Euro 6D/Temp.

Mniejszy silnik F1A o pojemności 2.3 litra i mocy od 116 KM do 156 KM będzie dostępny zarówno w wersji z homologacją Light Duty (homologacja N1) oraz Heavy Duty (homologacja N2).

W przypadku jednostki F1A fabrycznie wyposażona została ona

Przeprojektowana kierownica jest teraz mniejsza i może być wypo-sażona w przyciski do obsługi m.in. systemu multimedialnego. Wieniec kierownicy został też lekko spłaszczony u dołu, co korzystnie wpłynąć powinno na przestrzeń nad kolanami kierowcy.

W ramach modernizacji silnik 2.3 otrzymał również nowy alternator 220A (12V) pozwalający uzyskać mniejsze zużycie paliwa.

Większa jednostka napędowa F1C o pojemności 2999 ccm wystę-pować ma w trzech wersjach mocy od 160 KM poprzez 180 KM do 210 KM (wcześniej bazowa wersja silnika miała 150 KM, a najmoc-niejsza 205 KM).

W ofercie nie zabraknie również jednostki F1C przystosowanej do spalania sprężonego gazu ziemnego (wersja Natural Power).

Według oficjalnych danych udoskonalone jednostki napędowe mają być o 10% oszczędniejsze a większa miska olejowa pozwala na wydłu-żenie przebiegu między przeglądami do 60 000 km.

Nowy wygląd, wyposażenie, układy bezpieczeństwa oraz system multimedialny

Przeprojektowany zestaw wskaźników nowego Iveco Daily ma te-raz m.in. inne wskaźniki poziomu paliwa oraz temperatury płynu chłodzącego. Z zewnątrz styliści Iveco nie pokusili się o rewo-lucyjne zmiany w stylistyce nadwozia. Zmieniony grill „schodzi” teraz zdecydowanie niżej do przeprojektowanego zderzaka, który składa się z trzech elementów – w przypadku drobnych stłuczek zamiast całego

zderzaka można wymienić tylko uszkodzoną sekcję.

Co ciekawe, nowa atrapa, dzięki wykorzystaniu tłoczenia na gorą-co w procesie produkcji, ma być bardziej odporna na uszkodzenia chro-niąc chłodnicę, ale też zapewniając lepszą wentylację komory silnika.

Nowe światła LED mają widoczność większą o 15% a system moni-torowania ciśnienia w oponach w czasie rzeczywistym jako jedyny po-jazd w swojej klasie posiada funkcję zarówno w modelach z kołami poje-dynczymi oraz bliźniaczymi.

Nowy system informa-cyjno-rozrywkowy Hi-Con-nect oferuje możliwość po-łączenia z urządzeniami mobilnymi poprzez apli-kację Apple Car Play oraz Android Auto.

Przeprojektowana deska rozdzielcza otrzymała kolo-rowy wyświetlacz TFT a sys-tem multimedialny Hi-Con-

nect obsługiwany przez 7-calowy ekran dotykowy oferuje m.in. obsłu-gę głosową, ale też wyświetla obraz z kamery cofania.

Elektryczne wspomaganie kierownicy pozwoliło na wprowadzenie układu Lane Keeping Assist – zapobiega on niezamierzonemu zjecha-niu z pasa ruchu i aktywnie wspomaga kierowanie autem.

Ponadto na liście wyposażenia Iveco Daily 2019 pojawi się zaawan-sowany system hamowania awaryjnego, który przeciwdziała kolizjom przy prędkościach poniżej 50 km/h, a także łagodzi skutki najechania na poprzedzający pojazd przy wyższych prędkościach.

System ten automatycznie wykrywa możliwość kolizji przed pojaz-dem oraz potrafi sam rozpocząć hamowanie w przypadku braku reakcji kierowcy. Dodatkowo układ City Brake PRO zapobiegać ma kolizjom przy prędkościach w granicach 5 km/h.

Jak na razie Iveco Poland nie podało oficjalnych informacji o terminie wprowadzenia odświeżonej rodziny Daily, która dalej będzie występowa-ła w wielu wersjach nadwoziowych (m.in. podwozie do zabudowy z po-jedynczą i podwójną kabiną czy furgon) oraz z DMC od 3 do 7,2 tony. Na obecną chwilę nie znany jest też cennik nowego Iveco Daily w Polsce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *