2018-06-19

Tachografy w busach od 2.4 tony DMC – czyli nowe propozycje Komisji Transportu Parlamentu Europejskiego, które mogą dotknąć również firmy spedycyjne.

W poniedziałek 4 czerwca br. członkowie z Komisji Transportu (TRAN) zagłosowali większością głosów przeciwko nowej propozycji włączenia kierowców pracujących na trasach międzynarodowych o dyrektywę dotyczącą pracowników delegowanych do czasowej pracy w innym państwie unijnym.

Członkowie Europejskiej Komisji Transportu chcą, by płaca minimalna stosowana była jednynie w przypadku kabotażu oraz przewozów drogowych, które wykonuje się w ramach transportu kombinowanego, czyli wykorzystując więcej niż jedną gałąź transportu.

Niewątpliwie, jedną z ciekawszych propozycji Europarlamentarzystów jest propozycja montowania urządzeń rejestrujących czas pracy kierowców, którzy wykonują transport międzynarodowy. Pomysł ten dotyczy pojazdów, które swą dopuszczalną masą całkowitą przekraczają 2.4 tony.

Dodatkowo, wszyscy przewoźnicy posiadający busy powyżej 2.4 ton zostaliby objęci unijnymi zasadami kabotażu dokładnie tak jak w przypadku ciężarówek. Kolejną propozycją członków Komisji Transportowej jest ustanowienie przez Państwa członkowskie kar wobec nadawców, podwykonawców, wykonawców oraz spedytorów, którzy wiedzą o łamaniu przepisów przez przewoźników.

Przykładem może być sytuacja, gdy na ponad 3.5 tonowego busa ładowany jest ładunek, który powoduje znaczne przeciążenie i przeładowanie pojazdu. Niestety, takie praktyki mają miejsce bardzo często.
Ostatnie, decydujące słowo w sprawie rejestracji czasu pracy kierowców oraz wszystkich dodatkowych postanowień z tym związanych zadecyduje w pierwszej kolejności Parlament Europejski, Rada Unii, a na samym końcu Komisja Europejska.

#tachografy#busy#2.4tonyDMC#transportmiędzynarodowy#komisjatransportowa#transport#spedycja#transportkombinowany

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *